Wandelingen

Mooie wandelingen in Wallis

• In de commode (bovenste lade links) ligt een gedetailleerde kaart met wandelroutes in de omgeving en allerlei brochures over Wallis.
  • Belalp: Met auto naar Blatten. Met gondel omhoog naar de Belalp. Mooi, redelijk vlak wandelgebied. Rechtsaf tot hotel Belalp. Fantastisch uitzicht over Aletschgletsjer.
  • Hangbrug Aletsch: Met gondel naar Belalp. rechtsaf. Na hotel Belalp uitzichtpunt. Links onder de hangburg van de Belalp naar de Riederalp. Stevige wandeling.
  • Nessel: Op de Belalp uit de gondel links. Bij Hamilton lodge links. Doorlopen tot de Nessel. Bij kruis uitzicht op Aletsch (links) en Matterhorn (rechts). Eventueel afdalen tot aan ons chalet.
  • Massaweg: In Blatten borden volgen. Door bos en langs ravijnen kom je uit in Ried. Met gondel, trein en bus terug naar Blatten.
  • Lötschental: Helemaal doorrijden tot einde van het dal. Auto op parkeerplaats  zetten (betaald). Prachtige wandeltocht tot gletsjer. Onderweg een meer met ‘groen’ water.
  • Hoge wandeling Mund: Achter het huis omhoog en links langs de suonen. Bij de schuur rechts omhoog. Borden volgen richting Mund. Stevig omhoog langs een gestapelde stenen muur. Bovenaan links en borden volgen. Neem zaklamp mee (donkere tunnels). In Mund afdalen en lage wandeling naar Birgisch terug.
  • Binntal: Richting Ernen. Auto parkeren in Imfeld. Van daaruit Binntal-wandeling volgen.
  • Hangbrug Binntal: Na Fiesch rechts
  • Giw: van Visp naar Visperterminen. Met de lift naar boven. Wandeling met uitzicht op vele 4000-ders.
  • Eggerberg-Ausserberg: In Eggerberg omhoog tot de suonen. Hoge wandeling heen, lage wandeling terug. Mooi!